Μπορεί οι έλληνες καταναλωτές να καταλαμβάνουν μία από τις χαμηλότερες θέσεις μεταξύ των Ευρωπαίων όσον αφορά την κατά κεφαλήν κατανάλωση αβγών ετησίως αλλά εθιμικά τον Απρίλιο, τον μήνα που συνήθως γίνεται ο πασχαλινός εορτασμός, «σπάζουν» συνολικά περίπου 250 εκατ. αβγά. Δηλαδή, περίπου το 15%-20% της ετήσιας κατανάλωσης.
Η αγορά του αβγού παραμένει εξαιρετικά πολυδιασπασμένη, αν και από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, με την τοποθέτησή τους μαζικά στα ψυγεία των σουπερμάρκετ, εκ των πραγμάτων άρχισαν να διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις για μια κατ΄ αρχήν συγκέντρωση του κλάδου της πτηνοτροφίας που δραστηριοποιείται στην παραγωγή αβγών.
Μια ένδειξη αυτής της τάσης που παρατηρείται ταυτόχρονα με τη διακίνηση των αβγών από τις αλυσίδες των σουπερμάρκετ είναι ο περιορισμός των πωλήσεων από τις λαϊκές αγορές. Παλαιότερα περίπου το 50% της διακίνησης των αβγών στα αστικά κέντρα γινόταν από τις κατά τόπους λαϊκές αγορές, λόγω όμως της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων η πώληση στις λαϊκές έχει περιοριστεί και συνεχίζει να περιορίζεται.
Η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα είναι μόλις 140 αβγά, συνυπολογιζομένων όσων χρησιμοποιούνται για την παρασκευή γλυκών και μαγειρικής, την ίδια στιγμή που στη Γερμανία η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση είναι 280-290 αβγά, άλλα τόσα περίπου στη Βρετανία, στις ΗΠΑ ανέρχεται σε 350 αβγά, στην ΕΕ στα 212 αβγά, ενώ πρωταθλήτρια στην Ευρώπη είναι η Ουγγαρία με 310 αβγά. Η χαμηλή κατανάλωση οφείλεται στις διατροφικές συνήθειες, καθώς και στον φόβο της χοληστερόλης.
Υπολογίζεται ότι ετησίως οι Ελληνες καταναλώνουν περίπου 1,7 δισ. αβγά και συνολικά ο ετήσιος τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς υπολογίζεται στα 200 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου