Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Στη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων χιλιάδες μαθητές


Στο μαραθώνιο των πανελλαδικών εξετάσεων ρίχνονται 110.000 υποψήφιοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προσέλευση στις 8.30 στα εξεταστικά κέντρα. Λιγότερες οι θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Συμβουλές επιτυχίας από τους ειδικούς.

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας ανοίγει σήμερα Πέμπτη η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ χιλιάδες υποψήφιοι ζουν ήδη στο ρυθμό της αγωνίας των επιλεγόμενων ερωτήσεων.

Οι υποψήφιοι των ημερήσιων Λυκείων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα στις 08:30 π.μ., ενώ η ώρα είναι κοινή και για τους υποψήφιους των εσπερινών Λυκείων.

Η διάρκεια εξέτασης του κάθε μαθήματος θα είναι τρεις ώρες, ενώ οι υποψήφιοι δεν μπορούν να αποχωρήσουν από την αίθουσα πριν το πέρας μισάωρου.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται το Σάββατο 14 Μαΐου με Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και Ιστορία Γενικής Παιδείας.

Να σημειωθεί ότι στη μάχη για την απόκτηση μίας θέσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ρίχνονται περισσότεροι από περισσότεροι από 110.000 υποψήφιοι, ενώ ο αριθμός των εισακτέων έχει μειωθεί κατά περίπου 10.000 φέτος.

Η αυλαία των πανελλήνιων εξετάσεων κλείνει στις 25 Μαΐου με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Οι μαθητές που θα συλλαμβάνονται να αντιγράφουν, είτε από σκονάκια, είτε από βιβλίο, είτε από το γραπτό άλλου μαθητή, θα μηδενίζονται.

Με γνώμονα τις μεταρρυθμίσεις

*Το κυριότερο ζήτημα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων είναι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την απόκτηση απολυτηρίου χωρίς τη διέλευση από τις εξετάσεις, όπως γινόταν έως τώρα.

Οι μαθητές που θα καταφύγουν στη δίοδο αυτή υπολογίζονται σε περισσότερους από 3.000.

Το υπουργείο Παιδείας προχώρησε ωστόσο, και σε άλλες αλλαγές που καλό είναι να γνωρίζουν οι υποψήφιοι, από την αρχή των εξετάσεων.

*Όλα τα παιδιά που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (τέκνα πολυτέκνων, τριτέκνων κ.λπ.), θα πρέπει να ξέρουν ότι η μετεγγραφή αποτελεί δύσκολη υπόθεση, αφού μπήκαν περιορισμοί στο ποσοστό μετεγγραφών, με αποτέλεσμα να μένει εκτός ποσοστό ενδιαφερομένων πλέον του 20%.

*Το ποσοστό 10% των υποψηφίων παλαιοτέρων ετών που έμπαιναν στη διαδικασία της επιλογής, χωρίς να δώσουν εξετάσεις, θα εφαρμοστεί και φέτος, αλλά για τελευταία χρονιά, αφού από τον επόμενο χρόνο αυτή η δυνατότητα καταργείται και όποιος επιθυμεί να ενταχθεί και πάλι στην επιλογή για μία θέση στα ανώτατα ιδρύματα, θα πρέπει να συμμετάσχει εκ νέου στις πανελλήνιες εξετάσεις.

*Το μηχανογραφικό δελτίο με τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχει εκδοθεί και αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες, να μην συμπεριλαμβάνει τμήματα με βάση τη ζήτηση και τη δυναμική τους.

*Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή των υποψηφίων για τις σχολές και τα τμήματα που δήλωσαν προτίμηση, γίνεται με βάση το σύνολο των μορίων, που προκύπτουν από το άθροισμα των γινομένων του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης της βεβαίωσης, των βαθμών πρόσβασης των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας και κατά φθίνουσα σειρά έως ότου καλυφθεί ο αριθμός θέσεων κάθε σχολής ή τμήματος.

Σύμφωνα με την ίδια τροπολογία, για τις σχολές ή τα τμήματα που απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, στο παραπάνω σύνολο μορίων προστίθενται και τα μόρια που προκύπτουν από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.

Σωστές συμβουλές για υψηλές αποδόσεις

Το κλειδί της επιτυχίας για την εισαγωγή σε κάποιο ανώτατο ή ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα, κατά τους εκπαιδευτικούς είναι ο σωστός προγραμματισμός του χρόνου.

Η φιλόλογος Πωλίνα Τσιαμπούση επισημαίνει ότι "σε αυτό το σημείο η οργάνωση του χρόνου είναι πολύ σημαντική. Τα παιδιά πρέπει να έχουν ένα σχέδιο ανάλογα με τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους και να μην παρεκκλίνουν από αυτό. Σημαντικό είναι να κατορθώσουν να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα στα μαθήματα που έχουν κλίση, χωρίς όμως να αμελήσουν τα υπόλοιπα".

Οι γονείς, τονίζει "πρέπει να αναλάβουν υποστηρικτικό ρόλο και να τους βοηθήσουν να βάλουν σε σειρά κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες".

Συνηθίζεται, όπως υποστηρίζει η φιλόλογος, τις τελευταίες ημέρες πριν από τις εξετάσεις, οι υποψήφιοι να μην πηγαίνουν στο σχολείο και να μένουν στο σπίτι για να διαβάσουν, όμως διευκρινίζει ότι ο κίνδυνος κάποιος μαθητής να μείνει εκτός διαδικασίας, επειδή δεν έχει υπολογίσει σωστά τον αριθμό των απουσιών του.

Έτσι, συμβουλεύει ότι είναι καλό οι μαθητές πριν αποφασίσουν να λείψουν να περάσουν από το γραφείο καθηγητών και να σιγουρευτούν ότι έχουν το περιθώριο των απουσιών.

Ο ρόλος των γονιών

Από την πλευρά του, ο ψυχολόγος Γιάννης Ξηντάρας αναφέρεται στο θέμα των γονιών κατά την περίοδο των εξετάσεων και πώς αυτοί πρέπει να συμπεριφέρονται, ώστε να μην μεταφέρουν το δικό τους άγχος στα παιδιά που διαγωνίζονται.

"Οι γονείς πρέπει να αντιληφθούν ότι οι εξετάσεις είναι των μαθητών και δεν αφορούν τους ίδιους. Έτσι πρέπει να συνοδεύσουν στη διαδικασία των εξετάσεων τους εφήβους και όχι να προσπαθούν να εμπλακούν σε αυτήν. Δεν είναι η κατάλληλη ώρα να ρωτούν αν τα παιδιά διάβασαν ή αν είναι προετοιμασμένα. Το πιθανότερο είναι έτσι να αγχωθούν οι μαθητές και να αρχίσουν τσακωμοί".

Όπως διευκρινίζει, "δεν πρόκειται να καταστραφεί η ζωή των εφήβων αν αποτύχουν στις εξετάσεις".

Και προσθέτει πως "τα παιδιά είναι αγχωμένα, ιδιαίτερα φέτος που υπάρχουν αλλαγές στο σύστημα. Ο ρόλος των γονιών πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση του να συγκρατήσουν τον πανικό των παιδιών τους και να τα καθησυχάσουν, όχι να κάνουν τα πράγματα χειρότερα. Σχόλια του τύπου «εγώ τόσα χρόνια πλήρωνα φροντιστήρια, τώρα εσύ πρέπει να κάνεις απόσβεση», κάνουν μία δύσκολη κατάσταση ακόμη χειρότερη".

Καθοριστικός παράγοντας η σωστή διατροφή

Εξαιρετικά σημαντικό ρόλο παίζει κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και η διατροφή των παιδιών.

"Καλό είναι η σωστή διατροφή ν’ αρχίζει νωρίς, ώστε να μην έχουν εξαντληθεί από θρεπτικά συστατικά μέχρι την στιγμή των εξετάσεων", λέει η διατροφολόγος Κατερίνα Βάμβουκα.

Οι γονείς, όπως εξηγεί, έχουν το βάρος να φροντίσουν, ώστε οι έφηβοι να έχουν σωστή διατροφή. "Εξαιρετικά σημαντική ομάδα είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα οποία δίνουν στον άνθρωπο ενέργεια. Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης και τα δημητριακά, καθώς και το μαύρο ψωμί έχουν το προτέρημα ότι δίνουν ενέργεια σε αργό ρυθμό, ώστε ο οργανισμός να τα χρησιμοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο", επισημαίνει η κ. Βάμβουκα.

Στην υπερπροσπάθεια των μαθητών πολύ σημαντικό είναι να προσλαμβάνουν και αρκετές βιταμίνες τονίζει και προσθέτει ότι "τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Καταπολεμούν το στρες και βοηθούν αρκετά την μνήμη. Για τον λόγο αυτό καλό είναι να καταναλώνονται πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου