Συνέντευξη τύπου παραχώρησε την Τετάρτη, 6 Απριλίου, και ώρα 11.30 ο υπεύθυνος Οργανωτικού και Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, στα γραφεία της Δημοκρατικής Συμμαχίας στο Ηράκλειο με θέμα την... καθυστέρηση και αναβολή των σημαντικών έργων υποδομής στην Κρήτη.
Στην τοποθέτησή του μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:
«Μετά τις τελευταίες εξελίξεις και τη διακοπή του προγράμματος «Πράσινη Κρήτη» που είχε ανακοινώσει επίσημα στο λαό της Κρήτης ο πρώην Υφυπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και νυν Περιφερειάρχης, τα σημαντικά έργα υποδομής σε όλη την Κρήτη καταρρέουν το ένα μετά το άλλο. Δυστυχώς, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους Κρήτες μάλλον ως «βέβαιους» και «δεδομένους», διακόπτοντας και «βάζοντας στο ψυγείο» σημαντικά αναπτυξιακά έργα. Ανά περίπτωση, είτε οι εργολάβοι κηρύσσονται έκπτωτοι (αεροδρόμιο Σητείας), είτε χρήματα δεν υπάρχουν λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων (Φράγμα Αποσελέμη), είτε απλώς αναβάλλονται συνεχώς και μάλιστα επ’ αόριστον (ΒΟΑΚ, νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, δίκτυο για το φράγμα Φανερωμένης κλπ.) είτε υλοποιούνται με τεράστιες καθυστερήσεις (δρόμος Ηράκλειο-Μεσσαρά). Ειδικότερα, οι πολίτες της Κρήτης ζητούν την ενημέρωση και τη δέσμευση για την ολοκλήρωση των σημαντικών έργων υποδομής:
1. Φράγμα Αποσελέμη:
Κατά τα φαινόμενα είναι θέμα χρόνου η διακοπή όλων των εργασιών στο φράγμα του Αποσελέμη, καθώς οι χρηματοδοτήσεις έχουν σταματήσει, ενώ δεν διαφαίνεται πρόθεση και δέσμευση εκ μέρους του Υπουργείου για τη συνέχισή του, παρόλο που έχει ολοκληρωθεί ήδη το 85% των εργασιών για το φράγμα και κατά 50%-60% οι σωλήνες άρδευσης και το υδραγωγείο.
2. Φράγμα Φανερωμένης:
Το Φράγμα της Φανερωμένης αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην περιοχή της Μεσσαράς του Νομού Ηρακλείου Κρήτης, αφού θα μπορούσε να αρδεύει ολόκληρο τον κάμπο της Μεσσαράς. Παρά το γεγονός όμως ότι η περιοχή ταλανίζεται, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, από τη λειψυδρία και παρά το γεγονός ότι τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την ολοκλήρωση των βασικών εργασιών του φράγματος, η καθυστέρηση στην κατασκευή των επιμέρους δικτύων έχει αφήσει ανεκμετάλλευτο ένα τόσο ζωτικής σημασίας έργο.
3. Φράγμα Πλακιώτισσας:
Η κατασκευή του φράγματος της Πλακιώτισσας στη Μεσσαρά του νομού Ηρακλείου αποτελεί ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στο νότο του νομού. Ωστόσο, με διακοπή των εργασιών στο υπό κατασκευή φράγμα της Πλακιώτισσας, απειλούν οι 600 δικαιούχοι αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις που έχουν συντελεστεί στην περιοχή, οι οποίοι δεν έχουν εισπράξει ούτε ένα ευρώ, αν και η παρακατάθεση έχει γίνει από το 2006. Η σημαντική καθυστέρηση του έργου θέτει σε κίνδυνο ολόκληρη την κατασκευή του.
4. Φράγμα Πλατύ ποταμού:
Ανολοκλήρωτη παραμένει εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο μελέτη που στοχεύει στην ολοκληρωμένη αξιοποίηση των νερών της λεκάνης του Πλατύ και αποτελεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του νομού Ρεθύμνου για τα επόμενα χρόνια, αλλά και γενικότερα της Κρήτης, αφού η λειτουργία του, εκτός από την άρδευση 45.000 στερεμάτων εντός του Νομού Ρεθύμνης, θα ενισχύσει με το πλεονάζον υδατικό δυναμικό και τον υδροφορέα της Μεσσαράς με προφανείς αναπτυξιακές επιπτώσεις στο αγροτικό παραγωγικό δυναμικό της Κρήτης.
5. Φράγμα Βαλσαμιώτη:
Αναγκαία η ολοκλήρωση της κατασκευής του Φράγματος Βαλσαμιώτη στο ν. Χανίων μετά του αγωγού προσαγωγής νερού από τις πηγές Μεσκλών και του αγωγού μεταφοράς νερού από το φράγμα στο αντλιοστάσιο Πατελαρίου. Υπενθυμίζεται πως το φράγμα Βαλσαμιώτη είναι ένα έργο το οποίο είχε κριθεί αναγκαίο την περίοδο 1990-93 καθώς η τότε κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον κ. Κ. Μητσοτάκη είχε επισημάνει αυτό, που τώρα όλοι θεωρούν ως απόλυτη ανάγκη. Την εξοικονόμηση και αποταμίευση των νερών που χύνονται στην θάλασσα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα λειψυδρίας. Η αρχική μελέτη είχε εκπονηθεί από τον ΟΑΔΥΚ το 1993 αλλά λόγω των παλινωδιών των μετέπειτα κυβερνήσεων στο θέμα της χρηματοδότησης, τελικά χρειάστηκε μια ολόκληρη 20ετία για να υλοποιηθεί.
6. Δρόμος Ηράκλειο - Μεσσαρά:
Υπάρχει σημαντική επιβράδυνση στο ρυθμό υλοποίησης του έργου, ώστε τίθεται εν αμφιβόλλω η ολοκλήρωση του οδικού άξονα μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και η παράδοσή του εντός του 2011 όπως είχε προβλεφτεί.
7. ΒΟΑΚ:
Η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης υλοποιείται με πολύ βραδείς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι σχεδόν καθημερινά συμβαίνουν ατυχήματα και χάνονται ανθρώπινες ζωές. Μάλιστα, εμπαίζοντας στην ουσία τους πολίτες της Κρήτης, η κυβέρνηση εξήγγειλε πρόσφατα για μία ακόμη φορά τη δημιουργία της «Κρήτη Α.Ε.», χωρίς να δώσει καμία επιπλέον σαφή πληροφορία για το ρόλο και την αποστολή της, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τη στελέχωση της.
8. Αεροδρόμιο Καστελίου:
Παρόλο που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αναπτυξιακά έργα της Κρήτης, έχει ήδη αναβληθεί τρεις φορές η δημοπράτησή του, ενώ ακόμα και σήμερα δεν έχει δοθεί εκ μέρους της κυβέρνησης δεσμευτικό πλάνο και χρονοδιάγραμμα για την υλοποίησή του. Ωστόσο, φορείς της τοπικής κοινωνίας υποστηρίζουν ότι οι μελέτες για την κατασκευή του έργου δεν λαμβάνουν υπόψη τους την περιβαλλοντική, την οικονομική και την κοινωνική ανάπτυξη, ενώ διατυπώνοντας τις ενστάσεις τους σημειώνουν ότι το οικονομικό μοντέλο βιωσιμότητας που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση για την κατασκευή του νέου αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι Πεδιάδος βασίζεται καθαρά σε υποθέσεις.
9. Αεροδρόμιο Σητείας:
Παρά την αναγκαιότητα της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου για την περιοχή της Σητείας και του Νομού Λασιθίου κατ’ επέκταση, ένα χρόνο μετά την επίσκεψη κυβερνητικού κλιμακίου δεν έχει βρεθεί λύση για να ολοκληρωθούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις και ό,τι άλλο απαιτείται για την αποπεράτωση του συγκεκριμένου αεροδρομίου».
Κατόπιν, υπογράμμισε ότι «ο κόσμος της Κρήτης έχει κουραστεί από τις κυβερνητικές παλινωδίες, τη διακοπή και τις συνεχείς αναβολές των σημαντικών έργων υποδομής που έχει πραγματικά ανάγκη ο τόπος. Σε κάθε περίπτωση, τα μέλη της κυβέρνησης πρέπει να πάψουν να θεωρούν την «πράσινη Κρήτη» ως βέβαιη και ως δεδομένη. Γιατί η ανάπτυξη του τόπου και η ευημερία των πολιτών της δεν μπορούν να περιμένουν και αναβάλλονται επ’ αόριστον».
Κλείνοντας, απευθυνόμενος στους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα, και Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κ. Σκανδαλίδη, ρώτησε:
1. «Προτίθεται το Υπουργείο να μας ξεκαθαρίσει με σαφήνεια την πορεία υλοποίησης του Φράγματος Αποσελέμη; Θα σταματήσει η χρηματοδότηση του έργου; Δεσμεύεται η κυβέρνηση για την ομαλή συνέχισή του και εάν ναι, ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;
- Για ποιους ακριβώς λόγους παραμένει «ξεχασμένο» το Φράγμα Φανερωμένης; Δεσμεύεστε να προχωρήσετε στην άμεση κατασκευή και ολοκλήρωση των επιμέρους δικτύων που θα τροφοδοτήσουν με νερό όλο τον κάμπο της Μεσσαράς;
- Ποια είναι ακριβώς η πορεία υπολοποίησης του έργου του Φράγματος Πλακιώτισσας; Δεσμεύεστε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί χωρίς επιπλέον καθυστερήσεις;
- Σε ποια ακριβώς φάση υλοποίησης βρίσκεται η ολοκληρωμένη αξιοποίηση των νερών της λεκάνης του Πλατύ ποταμού μέσω του Φράγματος;
- Σε ποια ακριβώς φάση υλοποίησης βρίσκεται η κατασκευή του Φράγματος Βαλσαμιώτη και των συναφών δικτύων;
- Σε ποια ακριβώς φάση υλοποίησης βρίσκεται ο δρόμος Ηράκλειο - Μεσσαρά; Η κατασκευή ποιών σημείων του δρόμου εκκρεμεί ακόμα; Έχουν δεσμευτεί τα συγκεκριμένα ποσά προκειμένου να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο και να μην μείνει ημιτελής ο συγκεκριμένος οδικός άξονας;
- Σε ποια ακριβώς φάση υλοποίησης βρίσκεται ο ΒΟΑΚ; Ποια σημεία κατασκευής εκκρεμούν; Δεσμεύεται η κυβέρνηση για την απρόσκοπτη συνέχιση της χρηματοδότησης των εργασιών και ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;
- Ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός και το σχετικό χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι; Τι ακριβώς περιλαμβάνει το έργο; Λαμβάνουν υπόψη τους οι μελέτες την περιβαλλοντική, την οικονομική και την κοινωνική ανάπτυξη
- Δεσμεύεται το Υπουργείο να ολοκληρώσει το έργο του αεροδρομίου Σητείας και αν, ναι, ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτού;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου